Thursday, April 9, 2009

Selagi Ada Dia

huh.tajuk dah jiwang.jgn silap paham.itu tajuk novel.ya.membaca novel itu hobi sampingan aku.aku baru je baca novel ni.mase aku kat umah abg ritu.kak lia punye koleksi.

tadaa..inilah die
sejak akhir2 ni aku malas sungguh nk buat review.
oleh itu.
sila klik di sini utk kisah lanjut

kenapa aku suka novel ini?

1.aisya sofea xpernah mengecewakan.kalu arianni pegi bcuti ke korea.aku pun rase aku ke korea. kalu aku rase arianni dgn idris bcinta.aku pun rase ikut bcinta.sungguh.aku xtipu.

2.aisya sofea slalu masukkan elemen kekeluargaan dlm novel die.which is aku rase sgt menyentuh perasaan.sebenarnye aku rase part masalah family arianni tu lagi best dari part die berjiwa2 dgn idris.

3.previous novel die sume best!i lap u aisya sofea!(oi.aku straight lah!)

4.aku sgt payah nk abiskan novel ni sbb aku terpaksa berhenti beberapa kali utk memberi laluan kpd air mata yg nk mengalir dan juga hati yg sebak utk pulih.huh.malu nk ngaku nih~

alang2 aku bercerita psl novel.aku sedang berusaha nk abiskan novel ni.punyela payah oo.bkn sbb nk beri laluan pd air mata.tp sbb oh-sgt-tipikal punye novel.

oh-sgt-tipikal punye novel.

1.hero:misti kacak,idaman gadis2.dari keluarga kaya.berstatus.

2.keluarga hero:ayah misti penyabar,ikut kata bini(kata dato'.hampeh).mak plak misti datin vouge,slalu control anak.pentingkan status.adik beradik plak.misti sorang sokong hero.sorang sokong mak.

3.heroin:misti yg ala2 nasib malang gitu.pastu jenis yg lemah lembut.mak hero halang percintaan mereka.xsama status katanye.cinta terhalang la nih.

4.plot:hero jatuh hati kat heroin.mak halang.tp hero kawin gak.mak pedajal heroin.bla33.last2 hero dgn heroin terpisah.hero mkn hati.heroin pun mkn hati tp simpan sendiri sbb niatnye nk lepaskan hero supaya idup bahgia.bengong.dah org tu syg kat ko.yg ko pi lari tu nape.lain kali nk lari or ade org ugut suh tinggalkan ke bgtau la awl2.mcm2 cara ade.

5:scene yg misti ade:crook yg nk rampas hero/heroin.adegan rogol2.

6.ending:hero dgn heroin bersatu.yang jahat2 mati or insaf.dapat hidayah dr Allah

7.nilai kekeluargaan:zero.kosong.sifar.byk berkisah dugaan hero dan heroin.bosan

ohh.boring lar.byk dah aku baca novel cmni.

tah la.mungkin aku lebih suka pada novel yg ade nilai2 kekeluargaan yg bahgia.bkn yg porak peranda mcm novel ni

ohh ye.aku juga suka pada ahadiat akashah.tp maybe next time lah~


5 comments:

Rafi Samian said...

jap..y tipikal tuh aisya sofea ke novel lain??
hahaha..aku da boring bace novel2 mcm tuh..membazir je beli(aku rasa)..better bace karya2 cam a2c, or salju sakinah or watever it is..hmm bakal terbit volley team(vt) yang dikatakan lebih dalam dari a2c..penulisnya sebaya aku..huhu..we just need to wait and see!

Zety Zainal said...

novel lain le..aku tanak la tulis name penulis..kot2 kene blasah dgn peminat2 die..huhu

aku skang mmg mls dah nk beli novel..sbb dah byk kali tkena yg xbest..

oh yeke..im looking forward to it..kene cari ni..xbest siap kauu..hehe..xdela~

Rafi Samian said...

for further info g kat http://ms.lagitilahi.com

Anonymous said...

try la novel thriller laks...
ramlee awang mursyid...
kbyakan i=org akn jatuh cinta ngan teknk penceritaan novel beliau..
tp..ikot org gak laa...
sume ade pndgn sndri~~

sekadar memberi pndpt~~

Zety Zainal said...

eh2 novel ramlee awang murshid ade baca gak

-bagaikan puteri
-cinta sang ratu
-hijab sang pecinta
-rahsia perindu

teringin nk baca ungu karmila plak

hehe incik/cik anon.nmpknye kite same taste lah.

best kan cite2 die.mcm tu la baru puas hati~