Monday, March 15, 2010

situasi yang aku sungguh tak gemar

salam. seperti biasa, aku turun bas di hentian pudu raya dengan muka mamai macam nak mintak disepak akibat dari ketiduran sepanjang jalan dari tanjung malim ke kuala lumpur. seperti biasa juga, hentian pudu memang tak pernah tak ramai orang -_-"

mat jual tiket: dik, nak ke mana dik?
aku: (geleng kepala. macam aku tak tau kau nak jual tiket kat aku.)
mat jual tiket: abang nak tanye je
aku: takpe2 (sambil menambah kelajuan gelengan kepala. heh. aku tayang tiket aku kang!)
mat jual tiket: NAK TANYE JE!

ek eleh. lu apahal nak tinggi2 suara kat aku ni? aku dah ade tiket ah! tapi sebab aku sopan, aku jawab

aku: johor.
ape: eh dik, sekarang ade tiket ni. meh, johor sekarang (terus jadi sopan sambil nak tunjuk jalan)

cis. tadi kata nak tanye je. pastu nak jual tiket. apehal pulak?! dah la tengking2 orang. aku kasi makan kasut Bata ni kang. baru kau tau.

er. tapi takpelah. nanti kene beli kasut baru plak. leceh!

ok bye!