Monday, March 15, 2010

Ryu: hero sepanjang zaman


tadaa! inilah die hero aku sepanjang zaman. siapa tak kenal die ni memang sah tak pernah layan game street fighter.

kalau sesiapa yang tak pernah main street fighter, tak silap aku lah, selalunye setiap fighter dalam game tu ade cerita die tersendiri, ape tujuan mereka join World Warrior Tournament tu.

oleh sebab aku dah pernah menang (cewah!) so aku tahu la cerita pasal Ryu ni. tujuan die berlawan adelah semata-mata untuk memperkuatkan diri dan teknik berlawan. practice makes perfect, people! lepas Ryu menang lawan dengan semua fighters, die blah dari gelanggang dengan penuh bergaya (jatuh cinta jap. haha!) sambil berkata

ceremony means nothing, the fight is all -Ryu

sikit pun tak kisah pasal hadiah dan populariti. lepas menang ke mana die merayau pun tak tahu. nak berlawan je keje nye? eh tapi aku sungguh tak suke time kene lawan dengan Chun Li ataupun Cammy. rase dayus pulak pukul dan men-abugit perempuan. haha

ryu and his special move: abugitt!

ok lah. cukup pasal dunia fantasi. sekarang ni aku tengok ramai orang kejar populariti, ramai orang kejar kekayaan. tapi budi bahasa, nilai murni, adab sopan? tercicir tu bang, kak, dik. jangan lupe bawak sekali weh! nanti yang dikejar tak dapat, yang dikendong keciciran. biar miskin harta tapi kaya budi bahasa (cewah)

oh ye. berkenaan entri lepas, hey si gadis yang ayu, aku saja off comment sebab..sebab..sebab..tak mau kot kot ade orang condemn aku. haha!

ok bye!

p/s: kalau main pakai Sagat, die ade special move yang mana setiap kali die tumbuk die akan cakap 'tiger uppercut'. tapi mase kecik-kecik dulu aku dengar die cakap 'tiger opocot'. sumpah pekak weh!

No comments: