Friday, March 19, 2010

kucing, akademi fantasia dan facebook

salam. entri kali ni style rojak dan berunsur hiburan duniawi semata-mata. oh ye. dan juga tak berapa berfaedah. (macam la entri lain berfaedah sangatt)


1. tak suke la line up fabulous cat sekarang. suke farhana yg dulu tu. style habis. suara best pulak tu. comel pun iye. tadi mase dengar lagu cinta kosmik dalam bas, aku cuma ingat suara yg indo tu je. (tone suara penyanyi indo memang lebih kurang je ek?) suara yang lain aku rase mcm tenggelam ke dalam lautan sepi je. nak nak suara zizi AF tu.  eee tak suke!


2. tiap kali mula season AF mesti cakap "alah AF lagi. bosan ah!"  tapi mesti akhirnye tengok jugak. ni mesti sebab aritu gatal pi tengok konsert tirai AF. untuk musim ni i sokong iwan chew ok! so kesimpulannye aku rase aku dan AF ade some kind of love-hate relationship lah. walaupun aku rase bosan tapi tetap nak tengok juga. kenapakah?



haa comel je kan iwan chew? sekali pandang macam zahiril adzim pun iye. patut la aku suke. haha. eh over pulak.

3. sekarang kan banyak betul fan page haters kat facebook. lepas artis, wartawan pulak jadi sasaran. haa elok benar la tu. ape la nak jadi. semua pun kau nak benci. haih. aku rase facebook ni dah makin tah pape je la. eh tapi bukan salah facebook tu pun, tapi user yang salah guna. kite ni mengutuk mencaci memang nombor satu. padahal benda tu takde kaitan pun dengan hidup kite. yang kite nak bising-bising tak tentu hala tu kenapa?

4. lagi pasal group di facebook. antara group yang tak semenggah aku jumpe ialah belia benci perempuan gedik, belia benci perempuan tak tutup aurat, belia benci semua bende lah. takde yang belia tak benci. yang aku paling tak suke tu, dah la mengutuk je keje nye, pastu suke hati je tepek gambar orang (yang dirasakan gedik) pastu kutuk kaw2. eihh macam bagus sangat la. entah2 orang yang kau kutuk tu, hati die seratus kali mulia dari kau tau?

5. haha. banyak la pulak nak membebel. ingat sikit je tadi. ohoii aku copy ni dari group alumni sekolah aku kat facebook.

 tp nyh bgmbo ;lme sek ke....ybuk nyh gmbo sek wk2 ite f1 kn






sumpah aku tak paham. ade sape terer tolong translate? bahasa remaja sekarang memang camni ke? terasa tua pula diri ini...

8 comments:

Ruby said...

aku pon tak paham bahasa remaja sekarang ni!!!

lagi satu tak bleh blah yg ada ew kat belakang setiap prkataan...

ktew rse cam ktew niey dah tue lerw...

terbelit lidah aku nak sebut!!!

Anonymous said...

semua org dok ckp pasl iwan tu. best ke dia nyanyi?

x tgk lg AF8 xde astro sob sob :(~

Zety Zainal said...

ruby
eh silap. wuby awak mewmanwg dahw tuew pun. kitew mudew lagiw taw. awhakws~

dah mcm ape daaa!

sweet
haha jgn caye sgt mereka ni. sume suke sebab iwan tu comel dan kool. suara die biase-biase je.

..Nor Fatihah.. said...

wakakaka..tobat makciew opsss clap..makcik x pham mndew adik zety copy n pastew 2..wakakak xpham2~~

Zety Zainal said...

ahaha..kaka tih, aku pun tak paham apekah sang junior daku itu maksudkan. mcm bahasa alien pun ade

misswe3tlady_90 said...

zety..
kalo da tahu maksud tuh,
inform aku...
huhu..

zetysh said...

hahaa kene tunggu mahluk dari planet zargus turun bumi baru leh tau kot.mintak jasa baik die suh translate.

Rafi Samian said...

maksudnye..ni bkn gambar lama sekolah ke? gambar ni masa kita from 1 kan? begitu...