Friday, March 13, 2009

zoo taiping..

sem ni aku amik subjek biodiversity and evolution of animalia and protista..sem ni tiga3 subjek aku bkaitan dgn binatang..susah lah..lagi2 histology..skali rase mcm budak medic plak..wan amir yg amik medic tu pun ckp die amik subjek histology sem ni..aku nk jd ckgu ke doktor ni..konfius2

ok la..berbalik kpd tajuk..kitorang ade projek kat zoo..sounds interesting..buleh p jln2..

mula2 punye la smgat..tp lama2 dah tawar ati..x excited lansung..bkn aku je..kwn2 pun..sbb..sgt menyusahkan..bkn kami xmampu nk organize sume tu..kami boleh..tp adelah beberapa perkara yg..bluueekk..nk tulis pun mls..nk pikir lagi la serabut..

+storyboard kene reject
kami diberi task utk pilih 1 haiwan dan buat storyboard psl haiwan tu utk dipersembahkan pd kanak2 tu..cik mai ni masalah la..die nk point yg aneh2 gitu..kalu stakat point yg terangkan feature haiwan tu alamat kene reject le..contoh die bagi..dlm air liur buaya ade 2 jenis bakteria..aku plak..like..oh?mcm tu ke..aku pa lagi..google la bagai nk rak..cari bacteria in panther..ceh..xjumpe..last2 aku pilih psl pigmentation..tp aku konfius..tau ke kanak2 sekolah rendah tu psl pigment?tah la labuuuuu..

+xtvt yg aku kira agk pack
ceh..punye la byk xtvt..padahal main event nye cuma treasure hunt je..cm diorang gi checkpoint2..ala..yg biasa tu lah..aku rase pegi sabtu malam..pagi ahad buat xtvt..petang balik..settle..cost pun xbyk..ni x..pegi pagi jumaat balik petang ahad..

+fee yg mahal 
like..hello??nk gi zoo taiping je smpai kene bayar rm80?boleh beli baju pojaan ati aku kat bp mall aritu ok?cis222..program tu byk sgt xtvt dan lama..tu yg cost pun tinggi..tp tu pun dah cut cost gile2..banner(nk buat ape banner bagai) pun made-in-kuo je..haha..dr.haniza pun pelik apsal smpai kene byr mahal camtu..caya lah dr.haniza!!memahami sungguh..

......dan hape2 lagi la yg menyusahkan cam..yelah..nk organize event..byk la kejenye..mintak sponsor la(tu pun kalu ade yg sudi..hep pun xnk support..kedekut!)..mintak hadiah dkt fac. la..kene buat sijil la..dan bagai2 lagi la..

kami ikut saja cik mai kata apa..ikut kata la kunun..lagipun idea kami slalu kene reject..tah..xcukup pandai agknye kami ni..mungkin expectation cik mai terlalu tinggi..xtercapai kami nk pikir ke tahap itu..yela..kami ni mana la ade pengalaman sgt..

pengarah naik pening kepala pk..kata acap selaku pengarah dlm discussion board kami:
aku x amik tau pn psai kawen2 ni...dok pikiaq psai zoo pn x lepaih lg...nk pikiaq psai kawen cmna...

s/u pun takut nk edit paperwork..takut kene reject@sembur..haha..camtu skali ye sayidah?
(yg ni hasil perbualan aku dgn sayidah..so xdpt nk quote..haha)

bendahari plak dah 15kali buat bajet..cian..mabuk nombor ye suzi..
ak dah mabuk no skrng ne...dah 15 bajet ak wat...n skrng kn wat ag...

haha..MT lagi la mabuk..kesian2..since aku bkn MT..kurang la skit keserabutan aku..hehe..but still..tetap serabut..lagi2 bila masuk part duit..cis..

ape2 la labuu..

agk2 kalu cik mai terbaca entry ni die marah x?mintak maap cik mai..saye cume meluahkan perasaan je..tp projek ttp kami jalankan dgn hati yg ikhlas..insyaAllah..

 

senyum selalu..selamat beramal..hehe

update on 14mac:bengang.kene tmbh rm10 lagi.apsal x cukupkan rm100 je trus?

more update on 16mac:sengal gile.dpt 1bas je.nk tempah lagi bas.rm2400.mane nk cekau?nk byr lagi?rm2400 bahagi 60 org.bape?

++update on 31mac:rasanye sume kesusahan2 ni berbaloi dgn pengalaman+kenangan+markah yg kami dapat..hehe..jgn emosi sgt la zety..

2 comments:

fana said...

der
mane nk follow blog ko ni haa?

Zety Zainal said...

aiseh..
aku baru je add ni..
sila la..