Tuesday, March 17, 2009

pesta konvo:the longest day

bengang.sakit ati.seronok.puas ati.sume bercampur aduk..

itu perasaan aku ari ni..

1st day of Pesta Konvo UPSI.Monday,16March09

zety liyana zainal abidin,sekretariat protokol & perasmian 

i've started my day early in the morning..woke up in the morning at6.45 a.m(aku smpat solat subuh tau) i've got english class at 8am..and i just came home an hour ago(12.30am)

after 10 kene btugas kat tapak pesta.buat report.pegi lab histology.petang ujan.tapak banjir.jam 6 ptg.tukar venue kat audi.sengal.xmau tukar awl2.kene setup semula.nk buat raptai.tp xbuat pun.majlis mula kul8.tagging xsiap.raptai xbuat.xsempat balik.sengal.sakit kepala.kene ujan.pusing2.sakit ati.xdpt balik.sakit ati lagi.sbb org lain senang ati balik umah.jam9 majlis mula.kene usher VVIP ke pentas.okla.terima je.patutnye in charge hadiah.tp usher abg faiz je.dato' vc dgn tan sri abi abg razik dgn kak ina usher.haha.selamat aku.jam10.15 majils tamat.sambung buat report.kul11 post mortem.bla.bla.bla.jam1200 tamat.naik bas.bas bodo.lembab.mcm kura2.kul1230 baru smpai kolej.balik.bla.bla.bla.ckp2 dgn ija.pegi umah ayu.buat slaid biod.bengang.sakit jiwa pk psl zoo taiping.kul1.30 balik bilik.nk buat hometest biod.xmampu.penat gile.ngantuk.xdpt berpk.stat pening kepala.blogging.jap lagi nk tdo.at last.hahahahahahah.suke ati aku.

esok.btugas lagi.kul8.7.30 janji dgn fadh nk ke kampus.ok.

to be continued.

2nd day of Pesta Konvokesyen UPSI.17March09

haha..arini seronok..bkn seronok ape pun..seronok sbb xbyk event protokol in charge..after 12 pm balik umah dah..siapkan hometest biod..at last..siap jugak..arini very normal one..sbb ptg aku tade..

mlm plak..pun bkn event protokol..rilex skit..ramai gak org dtg td..ok2 la..then mase post mortem celebrate bday en.faris,penasihat kitorang..tu je la kot..cam biasa..after post mortem anta barang kat ofis mpp..balik.jumpe bas lemau..

esok.whole day xde.pagi gi UM.jam 2.oo ade kelas ganti EC.maybe after 4pm ade.tu pon kalu rajin dtg lar kot..tp mcm xgi je..haha..mlm ade kelas pembangunan sahsiah.dtg kot pastu nk settlekan barang protokol.hadoiii..kene pegi post mortem ler..jumpe lagi bas siput..nyampah!

to be continued...

3rd day of Pesta Konvokesyen UPSI.18March09

huh?xtau lar..whole day tade..ade mlm je..tu pun kejap je..pas kelas pembangunan sahsiah..dpt gi post mortem je..

4th day of Pesta Konvokesyen UPSI.19March09

yeay..akhirnya..abis jugak..psl event sume tade masalah..cuma bila last day barulah nmpk sume sekretariat happy..gurau senda..latah sana sini..gelak sakan..kalu x seblum ni muka masing2 ketat semacam..haha..termasuk la aku..td ade post mortem perdana..mcm biasa..aku suka quote kata2 yg agk menarik.

kata2 dari abg rashid,timb.pengarah 2(rasenye)

anda bekerja bukan utk MT(majlis tertinggi).anda bekerja bukan utk MPP.anda bekerja bukan utk diri anda.tapi anda bekerja demi UPSI tercinta 

ye..saye setuju!saya syg UPSI..walopun u saya Universiti Paling Sibuk..

kata2 dari abg hairie,YDP MPP 2008/2009

jangan anggap kerja ini sebagai beban.anggap ia sebagai pengalaman.bila anda melangkah ke hari esok,perkara hari ini tidak akan berulang.
jadikan pesta konvo ini sebagai pengalaman indah anda

ye..baiklah!hmm..pengalaman eh?pesta konvo sidang 2 maybe?

ape pun..mmg suatu pengalaman yg menarik..walopun penat,sedih,sakit hati tp seronok..lagi2 part dpt tshirt,button badge n tag xclusive u..haha..xdela..seronok la..pas abis post mortem perdana tu rase happy gile..hilang penat kot..haha..

tp..sakit mmg sakit..penggunaan fungsi badan yg mencapai tahap maksima..mungkin exceed kot..

pesta konvo dah abis..so sebagai s/u protokol..xreti2 ke nk buat report??esok b4 12 dah kene submit kat MPP..

well..bye2 pesta konvo..hello zoo taiping..haih..tade rehat ke aku ni?6.30 am dah kena kumpul..nk bangun kul bape ye?

sah!mmg Universiti Paling Sibuk..

4 comments:

Rafi Samian said...

cian ko..aku benci asemen..bhenci field work..syg microskop aku..no 46..hu2

haziqaanes said...

zety.huhu how r u?ad fs x?fb ke.t bleh add.haha.lme xdgo cte ek.ad gak tnye kt afiq psl awk.ingt lg x afiq ibrahim.satu course ngn org uh.huhu.kt mn skg nih?upsi ke?amek ap?

misswe3tlady_90 said...

zety...
aku pon join pesta konvo..
balik kul 3- 4 pg...
aku pham perasaan tuh...
huhu..
berkhidmat utk mayarakat..
sayangi u kite~~

Zety Zainal said...

fizan:wah best la ade microskop sendiri.aku kene share.sampai terhantuk2 kepala sbb ramai sgt yg nk tgk..

kecilmolek:ouh2 kwn lama.yg dr dulu mmg kecil molek smpai skang.skang amik cos bio kat upsi.nnti kita berfs ye.

ieka:haha.tau xpe.azab gk la.tp aku cinta sama upsi