Tuesday, March 24, 2009

ladies and gentlemen..

hari ni 1st time selama aku kat upsi aku jmpe dgn seorang lelaki budiman..kalu dlm bahasa omputihnye gentleman..

jam menunjukkan kul6..aku penat..baru balik kelas biod..walopun ari ni de satu kelas je..tp penat baru balik dr taiping xilang lagi..sungguh aku xtipu..setelah selesai urusan draw duit dr atm aku pun singgahlah ke kedai runcit sai von..beli2 barang..1plastik..beli plak nasi tomato kat gerai depan tu..1plastik lagi..hauslah..beli air oren plak..dah penuh tgn..maka terkedek2 lah aku bjalan bagai itik pulang petang ke bus stand dgn tgn yg penuh dgn makanan dan minuman..

naik bas..ohh penuhnye..tp ade seat kosong kat blakang..eh apsal xde org duduk..rupe2nye seat depan tu sgt terkebelakang..dah rosak kot..maka susahla nak duduk kat seat yg belakang tu..ceh..pemalas btul warga upsi nih..sbb tu je xnk duduk kat situ..apela salahnye ke depankan semula seat yg rosak tu..aku toleh kiri..nmpak seorang lelaki conquer tempat duduk..ceh..ingat ko punye bas ke?aku tgk lagi seat tu..dah berkira2 nk betulkan seat yg terkebelakang tu..baru je nk letak air dan segala plastik bagai tu ade la seorang lelaki budiman ni tolong betulkan seat tu tanpa aku pinta..maka dptlah aku duduk..perlakuan itu sudah aku kira gentleman lah tu..

wujud lagi lelaki budiman kat upsi..

yg aku perhati..mmg ramai lelaki gentlemen..tp dgn awek diorang je lah.itu bkn budiman.itu sampah.hipokrit.ceh.laki2 cmni la yg bila dah kawin baru nmpk sikap sebenar.biarla xgentleman langsung dari berpura2 gentleman.alasannye.ala aku buat baik dgn awek aku je.special la katakan.oi.ustaz mana ajar?xbelajar akhlak ke?buat baik bkn dgn awek je.dgn sume org xkira tua ke muda.dgn haiwan pun kene buat baik jugak.

bagi aku biarlah lelaki tu xsempurna.biarlah jadi diri sendiri.xpayah nk hipokrit bagai.susah btul la nk cari lelaki idaman.anyone out there??

ramai kwn2 tanye.dah ade pengganti ke blum.sampah btul soalan itu.er tp aku xmrh pada yg btanye.mungkin cuma nk amik berat psl diri aku.huhu.tq2.aku cuma marahkan soalan itu je.

xperlula kot buat masa ni..tunggu la sem ini berlalu dgn selamat..xsanggup aku..

1st time aku cita psl topik gini..


4 comments:

fana said...

agree ngn statement itu zety. saba ye. sampah lah mereka. haha!

Zety Zainal said...

haha..jagalah alam sekitar kita
jom kitar semula!

misswe3tlady_90 said...

btul2...
laki ni hipokrit je lbey!!!
erk...nape aku emosi??
haha...

Zety Zainal said...

ceh2..mcm bpengalaman luas je
haha~