Monday, March 30, 2009

kursus manikayu peringkat 1

yeah..akhirnya.berjaya menamatkan kursus manikayu(KMK1).walaupun agak terseksa.bermula dari kursus induksi selama 8jam.camping selama 3hari2malam.akhirnya aku dpt memakai wogle
Gilwell menggantikan wogle pvc(taraf budak sekulah).tahniah kepada aku.sedikit info..

kursus manikayu: kursus yg diambil oleh bakal2 pemimpin pengakap.since aku bakal menjadi cikgu dan seterusnya menjadi pemimpin pengakap di sekolah.nmpak x gambaran nape aku perlu menjalani kmk1 ni?

wogle Gilwell:merupakan wogle yg dipakai oleh pemimpin2 pengakap



inilah rupenye wogle Gilwell.anyam sendiri nih.


15mac09:gambar semasa kursus induksi kat campus


okla..back to topic.so far camping kali ni teruk la.sbb hujan lebat.bygkan la cmne berkhemah dlm hujan.lecak sana sini.byk nyamuk.gatal lah!smpai skrg masih bbekas lagi.dan..bleh plak tade air.
kali ni xmau cite psl pengisian camping.camping kali ni xmcm basic camp aritu.kali ni lebih byk
slot ceramah dan praktikal tentang ilmu kepengakapan

cuma nk highlight certain things lah

-hairanlah aku.sempat plak diorang ni mandi manda.siap bersyampu lagi.selfish btul.tu xkira lagi manusia keji yg potong q org nk masuk toilet.aku rasa nk cmpk je dlm sungai tepi khemah aku tu

-yg ni pun aku hairan.sempat plak nk bermekap2 bagai la diorang ni.sapu krim sana.krim sini.tepek sana.tepek sini.hairan2.sempat plak eh.

-ade gak yg aku tgk rajin lepak2 dlm chalet pas mandi manda.hairan aku.xtolong krew kat khemah ke?xde nilai kerjasama btul.

-haa.yg ni aku bangga gile sbgai ahli krew belian.masa istiadat penurunan bendera:

di sini saya ingin mengumumkan keputusan krew terbaik pada perkhemahan kursus manikayu peringkat 1.daripada 14 krew..krew terbaik ialah..krew belian.
tepuk2 pengakap!

cool x?cool kan?haha!

-some pics during the camping..


gadis cuci2 di tepi sungai


Add caption
kami belian.krew terbaik KMK1


pic terakhir bsama wogle pvc(mende hitam yg ade logo pengakap tu)

ouh.sesungguhnya bila hari last tu rase amat seronok skali.xlupe jugak masa malam pengakap.kami buat drama style opera cina..ting22..dan juga nyanyian2 lagu pengakap.

terima kasih kpd sume yg terlibat terutama kpd jurulatih2..en.amir,en.fadzil dan en bu naif.xlupe jgk pada urusetia2..dan juga ahli2 krew belian dan juga pada sume scout2 bersama menjayakan camping ini.

2 comments:

anaklaut said...

wah..bagus tu...

tkasih sudi singgah dalam blog anaklaut..

Zety Zainal said...

sama2..

sgt cool kan?
haha~