Friday, February 20, 2009

aku.hidup.aman.

selepas mengalami ketidakstabilan emosi slama beberapa hari..kini aku bjaya utk hidup dgn aman..umm ok..walopun xseaman dulu..tp kire ok lahh..wahh..aku bjaya utk menyingkirkan benda2 yg xsepatutnya dlm minda aku..seronoknye rase..no wonder lah idup aku jadi kembali aman..ohh..kirenye aku menang la ni..kikiki..

oh ye..ari ni ku camping..pas magrib baru gerak..haish..td kak wani ckp si shakir dah sebok2 cari kiteorg..xsabar nk gile kuasa la tu..haha..td de masalah skit..tu yg xdpt gi kul3..so gi la pas magrib nnti..

oh ye..bkenaan seseorang itu la kan..ohh pandai pula cari aku nk tanye soalan ye..bila la mase aku jd kaunter pertanyaan..boleh pun anta msg..umm..dah la xckp time kasih..tp xpela..thanx to me..aku dah menang kali ni..heheh..bikin panas ati je kalu pk byk2..kalah lagi nnti..

oh ye..mase kuliah pembangunan sahsiah ritu..agk best and rase dpt inspirasi by incik nazri..thanx to him..umm yeah..he's good..byk pengalaman dan cite yg dikongsi dgn kiteorang 
which is make me realise that how good my life is..antara kata2 beliau yg aku tertarik ialah:

seseorang akan mengalami konflik jiwa jika kita tidak redha dgn ketentuan Allah

bile aku pk2 semula..btul jgk ye..bila xredha jadi miskin mula la sebok nk merompak nk mencurik..bila xredha dgn rupa paras..mula la dengki dgn org..hasad dengki bagai..and byk la contoh..tp tu la manusia..kite tau Allah syg kite..kite blaja yg kite patut terima qada' dan qadar tp susah btul nk apply dlm life kan(merujuk kepada yg bkenaan dan diri aku skali)..mcm my clasmate,stanly ckp..die andaikan yg kite ni hidup dlm padang pasir..berjuang la kerana stiap kita akan jmpe rumput yg akan bawa kebaikan dlm idup kite..umm..aku pun xtau la nk kata cmne..tp aku phm la ape mksud stanly tu..

lagi saatu..aku tertarik dgn kata2 beliau

quiters never win because winners never quit

thanx to one of my clasmate(aku xtau name die psl lain course) sbb psl die la incik nazri kuarkan kata2 ni..citenye cmni..sorang clasmate aku tu dtg bkn main lambat lagi..kelas kul8 tp die dtg kul8.50..incik nazri pun kate la..tahniah kerana anda berjaya smpai dan saye xmrh sbb awk tetap dtg..maksudnye die ttp nk dtg kelas walopun lmbt 1jam..kalu sesetengah org kan ahh..dah lmbt la..segan la or mcm2 alasan yg came out..ok la tu..tp xagak2 la bang oii..1jam lmbt..ikut front door plak tu..haha

aku agak kagum la dgn incik nazri ni..dr gaya die aku rase yg die ni cikgu yg hebat..dr cara percakapan, cara pemikiran dan cara die berkomunikasi dgn pelajar die dan yg paling mahal ialah pengalaman yang die ade tu..

so..kesimpulannye..im happy with my life and im happy with myself..aku xperlu nk ubah lifesytle aku..xperlu nk ubah diri aku..xperlu ubah ape2..sbb aku xperlu nk jadi diri org lain..aku ialah aku..and im gonna win again..hahah

aku pun xphm sgt ape point aku kali ni..nk letak tajuk pun xtau..haih~



No comments: