Friday, September 26, 2008

puase & raye part 1

umm..esok de lab cell biology..owg sebok dok balik kampung..aku stuck ag kat sini..siap de lab lak tu..so..sabtu la bleh balik..sabtu tu 27sept..huhu..its my bday..nmpknye tpakse la aku celebrate bday dlm bas..huhu..agk sedih ye tuan2 & puan2..b4 dat..i wanna wish myself..

hepi bday to me.hepi bday to me
hepi bday to zety
hepi bday to me

+sweet 18+

hoho..btambah le tua diriku ini..so..pls grow up zety!!huhu..dis yr agk sedih smbut bday..nape ek..sbb dulu2 smbut bday dgn org tsyg la kunun..hoho..tp xpe..no big deal..ok..enuf about dat..xleh cite lelebih..its over daa......

berbalik smula kpd topik asl iaitu hari raya..spt yg kite tau hari raya aidilfitri btujuan utk meraikan kite bpuasa sebulan di bln ramadhan(uhh..ayat xindah la..dak sains xreti bahase..hehe)

so..pengalaman bpuasa di upsi..xde pe yg menarik kot..huhu..agk kejam statement daku ini..

slame aku idup neh..aku dah merasai bmcm suasana puasa..dulu mse skulah rendah..biasela..duk umah kan..puasa kat umah mmg syiok xhingat..makanan xnk best plak kan..kalu kat umah fave.dish di bln puasa ialah popia dan juga pengat pisang..homemade punye ow..xde bazar2 neh..wahh..sedap2..tp yg agk xbest nye kene tulung msk la plak..adeh..penat2 pose suh tulung msk plak..sejak kecik smpai le skang ibu misti suh aku tulung msk..biar pandai msk katenye..heheh..bkesan gak r..skrg bleh la msk barang selauk dua(ape?)..hihi..trimas ibu!

pastu nek 2ndary skul..pose dgn kekawan plaks..yela..duk asrama..hoho..ni sronok neh..time buka slalu dtg dwn mkn awl xhingat..kul5 dah terpacak kat dwn mkn..nk cop meja dpn tv punye psl..heheh..tp time amik makanan lmbt xhingat..nk dekat buka baru amik mknn..sbb bleh dpt  makanan xtra..kdg2 siap bungkus..mkn time prep..haha..best2 zmn skulah dulu..kalu dpt gi bazar ramadan bkn main best ag..yela..duk kat skulah asrama cm penjara..hoho..bile dpt gi bazar beli mknn byk xhingat..kueh smpai 2 3 jenis..air pun smpai 2..ish2..napsu..pastu bile buka..bazir cmtu je..aku ingt lagi mse tu dgn sayunye aku buang air cendol dlm sink..huhu..

kat matrix plak len plak citenye..walopun xde kwnku yg gonjeng2 belaka(huhu..sori girls)..tp puase kat matrix agk menarik la utk aku..walopun bazar ramadan tletak jauh xhingat dr blok kediaman..mane xnye..siap kene rentas padang sukan+masjid+dwn besar+dwn kuliah..penat2 pun tpakse la gi..tp agk best la..huhu..selaintu disebabkan aku blaja di matrix kedah..nun jauh kat changlun tu..nun utara sane dkt siam tu..so byk makanan2 yg agk pelik dan bbeza la dgn kat johor yg aku jmpe..antaranye murtabak die mkn dgn bwg..kalu kat johor mkn dgn kari..so dgn agk pelik aku pun mkn la..huhu..bleh la thn..slain tu kat kedah xde sambal kicap..aku xleh trime btol mkn mi sup dgn pisang goreng xde sambal kicap..akhirnya aku pon import la sambal kicap dr johor..haha..pastu kat  kedah gk la aku mula bkenalan dgn nasik kerabu yg penah menjadi fave.dish aku..skrg tidak lagi..huhu..

umm..dis yr aku pose kat upsi..umm..xbyk bezanye..yg pasti aku tensyen dgn mknn kat sini..xbyk pilihan..huhu..pastu pose dis yr agk penat sbb tiap2 ari kene ulang alik dr kolej ke kampus dgn bas yg agk menyedihkan dr segi bilangan dan juga kemudahan..ditambah pule dgn cuaca yg x menentu kat..jap2 panas xhingat..pastu tetibe ribut plaks..ditambah lagi(err..bape byk daa) dgn kerakusan siswasiswi upsi yg xreti beratur nek bas..aduiyai..sgt mencabar keimanan..penah 1 hari aku rase xthn gile pose..rase nk buka je dan2 tu gak..haha..seb baik kuat iman..

umm..bln ramadan pun dah nk blalu..slm aidilfitri~

No comments: