Saturday, September 13, 2008

ada apa dengan cinta..eh nama..

ada apa dgn nama?ade makna la..huhuh..adekah makna name anda bertepatan dgn karakter anda?

name saye zety liyana binti zainal abidin.saye suke name saye.ia best.trime kaseh pade ayah d
an ibu saye kerna telah memberikan name yg indah dan bermakna.. 

hoh..apew neh..skema plak ayat..

berbalik smula pade tajuk...ade ape dgn name..apekah maksud "zety liyana" itu?adekah maknanye selari dgn karakter aku?

"zety" ade maksud la..sape kate xde maksud..maknanye buah zaitun..tp cm plural la..b.arab pun de singular plural gak pe..so lain aku ialah zaitun a.k.a eton..huhu..just kidding

"liyana" pule bermaksud kelembutan..hoh..lembut ke daku ini?setahu aku idup 18 tahun ni..rase2 x..tp mungkin dr luaran x..tp dalaman tu..umm..yekot..salah 1 buktinye..aku ini amatla cengeng..org jawa kata gembeng..tahla..xreti nilai diri sendiri~

dulu aku xsuke same name ni..lagi2 part yg liyana tu..mrh btul kalu de org panggil aku yana..xtawu la nape xske gile dgn name liyana tu..tp start 2 3 tahun kebelakangan nih aku dah suke name sendiri..dah matang kot..haha..sengal punye zety..

skang nih user name ke ape ke sume aku gune real name..emel,ym,frenster,blog..bkn pe..maklumlah..aku nih xkretip cm org lain..mcm2 nickname de..dr aku penin2 pale nk pk name baek aku pakai name betul je..senang cite

slain name aku..aku de jugak suke certain2 name..tp bkn sbb suke orgnye ek..suke namenye saje..

kalu perempuan:
  • amira
  • farah
  • aisyah
kalu lelaki:

  • amir(xtau la nape suke sgt amir amira ni)
  • irfan
  • faiz
  • ahmad
hohoh..nmpknye dah ade list utk name anak..ahaha..long way to go la zety!tp aku xkan letak name anak2 dgn intial 'Z'..cian ow same org intial 'Z' nih..ape2 sume last skali..yang paling xbleh blah ialah mase aku intebiu pguruan ritu..kat UTHM tu bleh plak ikut senarai name..for sure le name aku yg last..aku dtg dlm kul 8.30..last2 aku masuk intebiu kul 1..hangin btul aku..dari mule2 nervous la kunun..lame2 dah xrase pape..org yg intebiu tu pon dah penat kot..lagi mau tanye mende xbkaitan same aku..pastu lagi mau maki2 aku..tp xpe pacik misai..saye ingat pacik misai smpai bebile..saye pon dah dpt masuk upsi dah..trime kasih ye pacik misai..heheh

tp..walopun name aku 'z' dan liyana tu ramai dah org pkai..im proud of it..no regret

No comments: