Thursday, September 11, 2008

first love?


perlukah cinta pertama?apekah itu cinta pertama?wujudkah cinta pertama?
cinta pertama..indah..cinta pertama..menyakitkan..kenapa perlu bercinta?

ya..perlu..cinta pertama ialah first love..ya..ianya wujud di hati setiap org..ya..cinta pertama indah dan cinta pertama menyakitkan jua..jika betul cinta pertama itu cinta yg agung utk setiap org..kenapa ada cinta pertama yg gagal..adekah cinta itu xlayak disebut cinta pertama..abistu..cinta apekah itu?

cintakah itu..jika berjauhan terasa dekat..cintakah itu..jika keseorangan sepi tidak terasa..cintakah itu jika seseorang setia di sisi..cintakah itu jika bahagia menguasai diri..sesungguhnya aku dah lupe keindahan cinta seperti itu..

mengapa perlu bercinta andai tahu perpisahan tetap berlaku?mudah benar cinta datang dan pergi..tapi sisanya tetap di hati..bolehkah dipadam?

peliknye..org yg pernah disayang..org yg pernah mendiami hati..tiba-tiba sekelip mata berubah menjadi org asing..malah bkn sbgai kawan juga..aneh..pelik juga..melihat org yg dahulunya setia di sisi kita kini berada di sisi org lain pula..

ya..sesungguhnya aku xpaham ape itu cinta..aku juga xpaham mengapa perlu berpisah..aku juga xpaham mengapa cinta begitu mudah datang dan pergi..adekah aku yg silap mencari cinta?

ya..aku pernah bercinta dan aku juga merasai keperitan kehilangan cinta..kehilangan seseorang yg disayangi..atas sebab2 tertentu..

walaopun kini tiada lagi cinta di hati..namun sisa itu tetap ada..kenangan2 indah xmungkin bisa dilupai sekelip mata..ya..aku trauma utk bercinta lagi..


ahh..damn it..apesal aku jadi jiwang neh..oh yeh..kembali seperti biasa..lalalala~

update mac 09:pegi mati la cinta pertama..mmg dah xde pun..si dia pun dah ade pengganti..ok la tu..aku tumpang gembira..tp..cmne org bleh kwn dgn ex diorang ek..aku xbjaya ah..ish..sape ade tips?




No comments: