Thursday, November 25, 2010

drama queen on facebook

setiap hari aku mesti akan log in FB. tak kira la ada notification ke, takde ke. masuk tetap masuk. 

mula-mula, go thru news feed

senah and 1234 people changed their profile picture
senah commented on her own status
senah was tagged in her own album

dan sebagainya. ok. move on. next. aku check status update pulak. 

tak sabar nak balik. homesick 
hoi shit. fuck u. babi laaaa!!
omg im in love with bruno mars!
hmmmmmmmmmm..:(
sesungguhnya kita harus bersangka baik.
kitew nak pewgi tidow. ta payah cebok oykayh?

dan sebagainya. dan lagi satu aku pantang orang tulis status bergayabahasa macam tu. come on la, tolong jangan bawak bahasa myspace tu dalam facebook. lagi2 kalau lelaki. huh, hide aje. settle. 

the truth is, aku tak kisah sangat apa yg orang nak update kat kolum 'what's on your mind' tu. but please la. jangan la terlampau drama queen sangat. sekali kau whining kat situ, ok la, aku faham keadaan kau. kali kedua, oh ok, apehal dia ni. kali ketiga, wth? kali keseratus lapan belas, eii-menyampah-rasa-nak-hide punye perasaan pun muncul. but then tak sedap la nak hide kawan sendiri kan.

sebenarnya  perlu ke kita nak keep on bitching about every single thing in our life? hey, i tell you what, the truth is most of people don't give a damn about you. you only have yourself, your loved one and Allah. 

dah lah. terbantut mood aku nak study tau. mana boleh emo-emo macam ni. ok, pegi makan coklat sekarang supaya hormon endorfin terbebas dan mampu membuatkan kita sedikit gembira.


No comments: