Wednesday, October 8, 2008

puase & raye part 2

ahh..raye sudah berlalu walopun sbnanye kite msih dlm bln syawal..bkn pe..dah balik upsi semula..xde mknenye raye kat u..hoho..keje yg tunggu daa..haih..watever pun syukur la dpt jgk sambut aidilfitri tahun ni dgn family terchenta..walopun abg aku raye kat kedah thn ni tp raye ttp meriah..er meriah ke..dah tua ni kureng skit la meriah..oh tp xpe..im looking forward the next raya eid..huhu..2 baby girl will be there..seronok ye agknye..mimin dah setahun++ mse tu & er..xtaw name lagi daa..baby abg ady which is my 2nd niece pun dlm 9 or 10 bln..

raye thn ni kinda boring for me..xtaw la nape ye..sbb aku dah besar or cuti pendek sgt?aku rse cuti pendek sgt..org pun xramai yg dtg..xmcm previous raya..tah la..pelik pule aku..er lagi 1..lupe pule saye..aku mane de atuk nenek lagi daa..tu yg boring..kalu dulu slalu gi umah atuk..smpai mlm baru blk umah..yg aku xleh lupe tiap raye misti kitorang sepupu2 dgn macik pacik line up nk mintak maap dgn arwah atuk dlm bilik die..1 org dkt 15minit slm dgn atuk..hoho..atuk ske bagi nasehat kat ank cucu die..tu yg lame..er..tp cuma kenangan je skang..isk3..lagi 1..tv pun tyg cite tah pape je..astro asik ulang2 je movie..pastu asik tyg cite2 bangang(er..bahase apekah ini?)tv lain plak movie ciput no..haih..bia aku bkak syarikat tv sendirik ah..oh ye..dis year cik nora(sedara kat penang) beraya kat johor..yg pnting smakin besar smakin xbest raye ku ini..er..dah la xdpt duit raye..heheh

ape2 pun raye tahun ni kitorang ttp raye bertema..tahun ni tema kaler biru..huhu..kawaiii~


pic xjadi neh..hoho..aslnye abg apis nk peluk bahu kakak..tp xsmpai agi camera dah snap..jadi la suatu dialog di 1 Syawal..hoho

cikgu: Faizul Hafiz bin Kamsani..
abg apis: Saye cikgu!!(sambil mengangkat tgn)


er..pic nih lagi xjadi..sume muke saspen psl camera tu wat hal..autosnap mode die de prob sket..tgk mimin ternganga tgk papa die..agknye die kata nape la papa aku ni bdiri sorang2

hoho..2nd raye aku pnt amat..dari pagi smpai ke ptg beraya..kat kampung byk sedara agi..tu yg beraya xabis2 satu ari..saket perot aku mkn kueh raye..tah bape jenis kueh aku mkn daa..air plak jgn cite..bergelas2..huhu..penat ya amat..tp duit raye..xdpt pun..huwwaaa~

er..muke kepenatan..smpai tetido kat umah org..kurang asam punye kak na..bleh die candid gambar aku..psycho punye org..huhu..ni dah ptg da..umah yg 2nd last..tudung pon dah selebet da..haha..xde..bkn pe..mane daa aku phm..mak aku dgn wak tu bbual bahase jawa..mane daa aku tau..nk dgr pon bkn paham..tdo agi best..huhu

well..itu la pengalaman raye saye..skian trime kaseh

No comments: