Monday, January 10, 2011

welcome 2011

ok. tak terlambat rasanye nak ucap good bye 2010, hello 2011. azam baru? takde rasenya. tipikal betul set azam baru, pastu entah tercapai entah tak. ah, yang penting harus bersiap sedia dengan cabaran-cabaran baru i.e writing a proposal, running the project, microteaching dan latihan mengajar. ohemji. this is happening.

1st week of 6th semester dah lepas. but still, masih dalam phase rilek-rilek, macam selalu. takde lab session lagi, means no lab reports. kelas pun belum officially mula, means no assignment. duit pun tarak (tiba-tiba?)

masa nilah yang paling heaven sekali. no pressure yo! i have a lot of time to kill. oleh itu, aku dengan jayanya mendapatkan the whole 6 season of How I Met Your Mother. dan aku juga dah beli 2 biji buku, The Book of Origin dan Love Letters of Great Men and Women. awesome yo! dan..breaking news. rumah no.13 sudah ada sebiji tv yang hanya dapat tv2 dan tv3 saja. 

i love my tv so much. aku memang kaki tengok tv. tapi dalam kepala asyik teringat Barney Stinson and the gang yo. dan aku nak sangat baca those love letters. dan aku jugak tak boleh tak online dalam sehari. oh shoot, aku ada 2 cerpen yang aku belum baca, like, komen dan share, sebagaimana yang aku dah janji dengan penulis cerpen tersebut. oh tak tau nak buat yang mana dulu? apsal la masa ni macam cepat je berjalan? 

inipun nasib baik aku dah give up a few things, macam 1) blogging contohnya. well not completely tapi dah takde passion sangat macam dulu. dan 2) pc games. aku dah tak main Sims. cooking academy pun. cake queen pun. macam-macam lagi pun. dan 3) boyfriend. hii aku tak dapat bayangkan kalau tiba-tiba ada orang lain in the picture. it'll change the whole dynamic. and it'll make you or break you. 

jadinya, zety liyana, enjoy this very moment of your life because in the following week, you'll step out from your comfort zone and trust me, it's not gonna be easy. muahahaha!

p/s: i'm a procrastinator and i suck in time management department. and that's a couple things that i hate about myself.


1 comment:

Rafi Samian said...

haha..utamakan yang perlu. baca cerpen didahulukan, share diutamakan